Scandic blant Norges beste på kundeopplevelse
KPMGs omfattende markedsundersøkelse, Customer Experience Excellence Analysis 2018, er for første gang gjennomført i Norge – og Scandic er vel inne blant topp 10.
Tirsdag kunne Scandic melde at hotellkjeden igjen befester sin posisjon på frokost, med hele 10 fylkesvinnere i den anerkjente konkurransen Twinings Best Breakfast. Kåringen er kjent som det uoffisielle norgesmesterskapet i frokost. Nå er også de beste norske bedriftene på kundeopplevelse kåret, og Scandic havner på en solid sjette plass, i tøff konkurranse med 110 merkevarer innenfor åtte ulike bransjer.
– Vi er svært stolte over å havne på sjetteplass i en kåring blant de største bedriftene i Norge, på tvers av bransjer. Service er vår lidenskap, og det faktum at vi er blitt evaluert av norske kunder, betyr mye. I Scandic arbeider vi hver dag for å skape de beste hotellopplevelsene, og da er det ekstra stas med en slik anerkjennelse, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold (under).
Gode hotellopplevelser for alle
Scandic er opptatt av å skape gode hotellopplevelser, og en helt sentral del av dette arbeidet, er å gjøre hotellene tilgjengelig for alle. Scandics tilgjengelighets-strategi ble tidligere i år kåret til verdens mest innovative tilgjengelighets-prosjekt. Scandic er den første hotellkjeden i verden som har en egen tilgjengelighets-standard, laget for å kunne gi gjester med spesielle behov et høyt servicenivå. Tilgjengelighets-standarden omfatter hele Scandics tilbud, og er en integrert del av alle produkter og tjenester på hotellene.
Hos Scandic står alltid hotellgjesten i fokus. Derfor har hotellkjeden også bransjens største lojalitetsprogram, Scandic Friends, som nådde over to millioner medlemmer i fjor. I undersøkelsen utført av KPMG er helhetlige og personaliserte kundeopplevelser en forutsetning for å bli fremtidens vinnere innen reise og hotell.
– En viktig målsetting for Scandic er å skape fantastiske hotellopplevelser for alle, og som den største hotellkjeden i Norden, har vi mulighet til å bidra til positiv forandring i hele bransjen. Med vårt lojalitetsprogram får vi i tillegg sjansen til å skape skreddersydde og unike kundeopplevelser, og tilby et bedre tilbud og mer personlig service hver dag, sier Steen-Mevold.
Toppfoto: En gjest tas imot i en Scandic-resepsjon. Foto fra Scandic Hotels.